Selamat Ulang Tahun GMOM Yang Pertama

Salam sejahtera, salam perdamaian buat sidang pembaca laman blog GMOM seluruhnya.  Semoga berada dalam keadaan baik dan sentiasa dilindungi-Nya.  Untuk makluman semua, pada jam 12 tengah malam ini, 26 September 2011, maka genaplah usia setahun GMOM dilancarkan.

Ibarat bayi kecil yang sedang merangkak, ingin berjalan, pada usia ini GMOM masih lagi dalam proses pembangunan.  Masih banyak perkara yang perlu dipelajari.  Yang pasti, tanpa sokongan anda semua, mungkin sekali GMOM ini terkubur.

Dalam setahun ini juga kita melihat pelbagai tragedi dunia yang tragis.  Kejatuhan pasaran saham yang mendadak di Wall Street, tragedi gempa bumi dan nuklear di Jepun, kebuluran kritikal di Somalia, revolusi politik di Mesir, Libiya, Bahrain, Yemen, dan sekitarnya, dan selainnya.  Semua ini memerlukan solusi secara afirmatif.  Sudah pasti ia menuntut keputusan dan tindakan kita sendiri, orang muda.

Untuk itu, GMOM akan mengekalkan moto “Negara adalah wajah dunia yang kita inginkan” pada tag line-nya, kita lakar wajah dunia yang kita inginkan.  Sebarang pendapat dan saranan boleh emailkan terus ke alfilsuf@gmail.com.  Dan sekiranya anda di luar sana yang ingin mengasah bakat menulis, serta berminat untuk berkongsi ilmu sebagai Penulis Tamu di laman GMOM, ianya amat dialu-alukan.

Akhir kata, marilah kita renung firman Allah dalam Surah Ali-Imran, ayat 105:

“Dan janganlah kamu menyerupai orang-orang yang  bercerai-berai dan berselisih sesudah datang keterangan yang jelas kepada mereka.  Mereka itulah orang-orang yang mendapat siksa yang berat.” (Ali-Imran, ayat 105)

Sekian salam hormat dan terima kasih.

al-Filsuf.

Comments
One Response to “Selamat Ulang Tahun GMOM Yang Pertama”

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: